Martini Gasolini garasje

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
rpm
Syltapp
Posts: 78
Joined: 28 Nov 2008 11:30
Location: Hovedstadens beste strøk

#331 Post by rpm » 13 Apr 2011 23:51

Godt jobba! Fint at dere går opp FIRE-veien for oss andre. :)
I'd rather push my Italian cars than drive a German or a Japanese car.

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#332 Post by martini gasolini » 06 Jul 2011 08:06

Hei !

Lenge siden det har skjedd noe her i den virituelle garasjen.
Kaver alldeles med hus om dagen,men har ikke ligget helt på latsiden med de firhjulte.
Innkjøpt er den deilige Panda`n på bildet under,en Panda til samt Lireglis sin Uno.
Fått litt tid til å gi min kjære Fulvia litt tlc,blant annet fikset håndbrekket,som var lettere sagt enn gjort...
Lancia gjør definitivt ting på sitt eget vis :D
Nå blir det som vanlig litt panikkmekk på 666,den har ikke hatt så mye fokus i det siste.

Image


Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
sirkus karlsen
Forumnerd
Posts: 1824
Joined: 20 Sep 2007 22:43
Location: siljan

#333 Post by sirkus karlsen » 06 Jul 2011 18:50

gattis grattis
like fin som lovet???
ser meget pen ut.
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG

SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#666

#334 Post by Sir Haggis » 12 Jul 2011 12:10

Oppdatering fra Grønnerød Auto's clean room

Image

Girkasse til #666 satt sammen, altså. Yay!

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#335 Post by vegar » 12 Jul 2011 13:50

Dere vet at trackday.no har kjøring på Rudskogen til helga?? 1000,- blanke for å teste kjerra og banen. Jeg håper å være der hele dagen :)

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Tweaks

#336 Post by Sir Haggis » 18 Jul 2011 23:34

Simmering"holderen" på venstre drivaksel tåler ikke vinkelen denne får når bilen senkes.
Girolje pissa ut belgen og inn i venstrehjulet i løpet av strabasene på banen i fjor, så her måtte noe gjøres.

Martin har laget sysaker før;

Image

Image

Image

Trådsnelle i aluminium med simmerring i begge ender.
Midtpartiet gir bedre støtte enn den originale plasten og er gjennomboret for smøring.

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

Falskluft no more

#337 Post by Sir Haggis » 24 Jul 2011 21:20

Filterbakplate til langboble passer dårlig til GSXR-bodies, så da måtte ny lages;

Image

Image

Image

Tjo-bing!

User avatar
clubMan
Forumnerd
Posts: 1373
Joined: 28 Aug 2008 22:52
Location: Skien

#338 Post by clubMan » 25 Jul 2011 23:12

Du fikser nå alt du Lars :) :) :!:
-71 sMini Clubman 1380
-72 Austin sMini Clubman Estate (SOLGT)
-68 Corvette 427 cab.

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#339 Post by martini gasolini » 26 Jul 2011 03:07

Heia!

I 666 garasjen er det store fremskritt!
Vi har hatt noen testkjøringer nå,ting begynner å falle på plass.
På den siste benkkjøringen hos Jens,fant vi ut etter endel prøving at traktene måtte forlenges med 50 mill for å få bedre moment.
Filtersokkene ble og kastet bort,til fordel for et større Pipercross filter.
Dette som alle andre mods,skapte seff littegrann ekstrajobb for oss.
Catchtank,coil og ett motorfeste måtte flyttes.
Ved hjelp av HaggisLars sin kyndige programeringshånd og ett gammelt Haugseter ferdigmat alu skilt i 2 mm plate,ble en ny bakplate til Gixxerbodies laget.
Lufttemp sensoren hadde ristet i stykker,så nå er den byttet og plassert litt annerledes.
Vi måtte også vinkle spjeldhusa ca 5 grader opp i bakkant for å få plass til den nye filteret,det tok i torpedohylla(verktøyhylla)
Vi hadde og problemer med ustadig tomgang,noe som ble fikset med litt pakningsmasse ved innsugsfoten der den trakk falsk luft,der ble det visst i hasten brukt litt fett en gang.
Giroverføringene er nå bygget om til uniballs,dette sammen med litt justering har gjort at 3`dje giret smetter inn.
Den nye kassa virker bra,høyt første og de tre neste gira ligger tett på hverandre.
Dette sammen med ny lavere sluttutveksling skulle hjelpe for den lille 1100 motoren.
Langt viktigere er det at den nye innmaten i boksen er grovtannet,så vi har fått oss reserbillyd i kassa :D
Lisens på bilen er i boks,så da håper vi på start til lørdag.
Hjulvinkler,bremser og tusen andre ting er desverre like ujustert som i fjor,men vi har ikke tid til å flikke mere på det nu.


Image

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#340 Post by martini gasolini » 27 Jul 2011 01:18

I dag har jeg fått noen timer på 666 igjen.
Dagens tema var sette inn lager i øvre demperfeste bak.
Måtte dreie noen smågreier.

Image

Dreide noen hylser som jeg sveiset oppe i fjærtårnet.

Image

Fant ett sett a112 fjærbein bak som jeg skar toppene fra og sveiste så disse under,slik at lageret blir sittende fast også ved utfjæring.
Skar i stykker ekstrabeina,for så å finne ut at det sto gule koni`s inni de,aargh,de hadde nok virket milevis bedre enn de demperne som står i nå..
Koni`s til 112 skrubein er bra sjeldent om da`n btw.

Image

Grunnen til denne konverteringen var at gummien på venstre side hadde gnagd seg gjennom hullet sitt,slik at bilen var skjev.
Haqr stått på to do listen en stund,greit å få det gjort.
Dette er nu i boks,funker som snus !

Lite snapshot av maskinrommet etter flytting av coil,vatch og nylaget filter.

Image

Nå er det ett par dager til fjells,så blir det løp til helgen :D

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#341 Post by Sir Haggis » 30 Jul 2011 23:58

Uniball, uniball, uniball!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#342 Post by martini gasolini » 03 Aug 2011 12:42

Heia!

Da var årets(for 666)første Corsa Italiana løp gjennomført!
En strålende dag med godt vær,hyggelige folk og endel kjøring.
666 går så det koster,men Haggis og jeg måtte bryte etter at giroverføringen hoppet av i begge løp.
Dette var den siste giroverføringen som jeg ikke byttet til uniball.
Har nå vært på min lokale uniballbutikk og hentet en!

666 fikk seg kort kasse i vinter,men den ble litt i kortesete laget :shock:
141 km i topphastighet,så de som har sett på inboardfilmene Lars la ut,kan høre at bilen går på softcut 2 steder på banen i hver runde.

Kommer noen fler bilder osv senere,men nu er det off til Moderlandet i noen dager :D

Image

666 sammen med andre lekekamerater

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Lucky
Lusker
Posts: 103
Joined: 14 Mar 2010 22:58

#343 Post by Lucky » 04 Aug 2011 08:43

Noen som sa hjulløft?

Låner et bilde av Jarle R på cuore:

Image

Gratulerer med nesten vel gjennomført. Morro å se bilen på banen, det er virkelig fart i den.
Vegard

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#344 Post by Sir Haggis » 18 Aug 2011 23:05

Nå får man håpe overføringa ikke hopper av noe sted - uniballer overalt :)

Image

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#345 Post by martini gasolini » 19 Aug 2011 00:09

Håper dette gjør susen!
Syntes hele det kasseraklet der lever i sin egen verden :D
Men vi strever videre...

Videre fikk 666 litt mer camber,lå på rett over 0 grader neg,nå er det 2 på høyre og neste 3 på ventre.
Hvorfor sier du?
Fordi det ble sånn såklart!
Borret opp likt på begge sider,men noe er skakt eller justert galt.
Har gravd ut noen kg innv asfaltplater med Fein saga,samt kuttet av litt her og der.
Litt småpyssel.
Om vi finner delene jeg kjøpte til å oppgradere forbremsene,skal vi prøve å sette de på til uken.
Jeg r livredd for de orginale bremsene fra 77 :D

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Post Reply