![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Martini Gasolini garasje
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Hei !
Lenge siden det har skjedd noe her i den virituelle garasjen.
Kaver alldeles med hus om dagen,men har ikke ligget helt på latsiden med de firhjulte.
Innkjøpt er den deilige Panda`n på bildet under,en Panda til samt Lireglis sin Uno.
Fått litt tid til å gi min kjære Fulvia litt tlc,blant annet fikset håndbrekket,som var lettere sagt enn gjort...
Lancia gjør definitivt ting på sitt eget vis
Nå blir det som vanlig litt panikkmekk på 666,den har ikke hatt så mye fokus i det siste.
![Image](http://i738.photobucket.com/albums/xx28/wreckmaster1/5d93df1f.jpg)
Martini Gasolini
Lenge siden det har skjedd noe her i den virituelle garasjen.
Kaver alldeles med hus om dagen,men har ikke ligget helt på latsiden med de firhjulte.
Innkjøpt er den deilige Panda`n på bildet under,en Panda til samt Lireglis sin Uno.
Fått litt tid til å gi min kjære Fulvia litt tlc,blant annet fikset håndbrekket,som var lettere sagt enn gjort...
Lancia gjør definitivt ting på sitt eget vis
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Nå blir det som vanlig litt panikkmekk på 666,den har ikke hatt så mye fokus i det siste.
![Image](http://i738.photobucket.com/albums/xx28/wreckmaster1/5d93df1f.jpg)
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
#666
Oppdatering fra Grønnerød Auto's clean room
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC006071.jpg)
Girkasse til #666 satt sammen, altså. Yay!
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC006071.jpg)
Girkasse til #666 satt sammen, altså. Yay!
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Tweaks
Simmering"holderen" på venstre drivaksel tåler ikke vinkelen denne får når bilen senkes.
Girolje pissa ut belgen og inn i venstrehjulet i løpet av strabasene på banen i fjor, så her måtte noe gjøres.
Martin har laget sysaker før;
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00610.jpg)
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00611.jpg)
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00612.jpg)
Trådsnelle i aluminium med simmerring i begge ender.
Midtpartiet gir bedre støtte enn den originale plasten og er gjennomboret for smøring.
Girolje pissa ut belgen og inn i venstrehjulet i løpet av strabasene på banen i fjor, så her måtte noe gjøres.
Martin har laget sysaker før;
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00610.jpg)
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00611.jpg)
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00612.jpg)
Trådsnelle i aluminium med simmerring i begge ender.
Midtpartiet gir bedre støtte enn den originale plasten og er gjennomboret for smøring.
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Falskluft no more
Filterbakplate til langboble passer dårlig til GSXR-bodies, så da måtte ny lages;
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00616.jpg)
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00617.jpg)
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00618.jpg)
Tjo-bing!
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00616.jpg)
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00617.jpg)
![Image](http://i36.photobucket.com/albums/e9/LarsPasj/DSC00618.jpg)
Tjo-bing!
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Heia!
I 666 garasjen er det store fremskritt!
Vi har hatt noen testkjøringer nå,ting begynner å falle på plass.
På den siste benkkjøringen hos Jens,fant vi ut etter endel prøving at traktene måtte forlenges med 50 mill for å få bedre moment.
Filtersokkene ble og kastet bort,til fordel for et større Pipercross filter.
Dette som alle andre mods,skapte seff littegrann ekstrajobb for oss.
Catchtank,coil og ett motorfeste måtte flyttes.
Ved hjelp av HaggisLars sin kyndige programeringshånd og ett gammelt Haugseter ferdigmat alu skilt i 2 mm plate,ble en ny bakplate til Gixxerbodies laget.
Lufttemp sensoren hadde ristet i stykker,så nå er den byttet og plassert litt annerledes.
Vi måtte også vinkle spjeldhusa ca 5 grader opp i bakkant for å få plass til den nye filteret,det tok i torpedohylla(verktøyhylla)
Vi hadde og problemer med ustadig tomgang,noe som ble fikset med litt pakningsmasse ved innsugsfoten der den trakk falsk luft,der ble det visst i hasten brukt litt fett en gang.
Giroverføringene er nå bygget om til uniballs,dette sammen med litt justering har gjort at 3`dje giret smetter inn.
Den nye kassa virker bra,høyt første og de tre neste gira ligger tett på hverandre.
Dette sammen med ny lavere sluttutveksling skulle hjelpe for den lille 1100 motoren.
Langt viktigere er det at den nye innmaten i boksen er grovtannet,så vi har fått oss reserbillyd i kassa
Lisens på bilen er i boks,så da håper vi på start til lørdag.
Hjulvinkler,bremser og tusen andre ting er desverre like ujustert som i fjor,men vi har ikke tid til å flikke mere på det nu.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/burk2.jpg)
Martini Gasolini
I 666 garasjen er det store fremskritt!
Vi har hatt noen testkjøringer nå,ting begynner å falle på plass.
På den siste benkkjøringen hos Jens,fant vi ut etter endel prøving at traktene måtte forlenges med 50 mill for å få bedre moment.
Filtersokkene ble og kastet bort,til fordel for et større Pipercross filter.
Dette som alle andre mods,skapte seff littegrann ekstrajobb for oss.
Catchtank,coil og ett motorfeste måtte flyttes.
Ved hjelp av HaggisLars sin kyndige programeringshånd og ett gammelt Haugseter ferdigmat alu skilt i 2 mm plate,ble en ny bakplate til Gixxerbodies laget.
Lufttemp sensoren hadde ristet i stykker,så nå er den byttet og plassert litt annerledes.
Vi måtte også vinkle spjeldhusa ca 5 grader opp i bakkant for å få plass til den nye filteret,det tok i torpedohylla(verktøyhylla)
Vi hadde og problemer med ustadig tomgang,noe som ble fikset med litt pakningsmasse ved innsugsfoten der den trakk falsk luft,der ble det visst i hasten brukt litt fett en gang.
Giroverføringene er nå bygget om til uniballs,dette sammen med litt justering har gjort at 3`dje giret smetter inn.
Den nye kassa virker bra,høyt første og de tre neste gira ligger tett på hverandre.
Dette sammen med ny lavere sluttutveksling skulle hjelpe for den lille 1100 motoren.
Langt viktigere er det at den nye innmaten i boksen er grovtannet,så vi har fått oss reserbillyd i kassa
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Lisens på bilen er i boks,så da håper vi på start til lørdag.
Hjulvinkler,bremser og tusen andre ting er desverre like ujustert som i fjor,men vi har ikke tid til å flikke mere på det nu.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/burk2.jpg)
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
I dag har jeg fått noen timer på 666 igjen.
Dagens tema var sette inn lager i øvre demperfeste bak.
Måtte dreie noen smågreier.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/aaaa.jpg)
Dreide noen hylser som jeg sveiset oppe i fjærtårnet.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/aaa.jpg)
Fant ett sett a112 fjærbein bak som jeg skar toppene fra og sveiste så disse under,slik at lageret blir sittende fast også ved utfjæring.
Skar i stykker ekstrabeina,for så å finne ut at det sto gule koni`s inni de,aargh,de hadde nok virket milevis bedre enn de demperne som står i nå..
Koni`s til 112 skrubein er bra sjeldent om da`n btw.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/aa.jpg)
Grunnen til denne konverteringen var at gummien på venstre side hadde gnagd seg gjennom hullet sitt,slik at bilen var skjev.
Haqr stått på to do listen en stund,greit å få det gjort.
Dette er nu i boks,funker som snus !
Lite snapshot av maskinrommet etter flytting av coil,vatch og nylaget filter.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/aaaaa.jpg)
Nå er det ett par dager til fjells,så blir det løp til helgen
Martini Gasolini
Dagens tema var sette inn lager i øvre demperfeste bak.
Måtte dreie noen smågreier.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/aaaa.jpg)
Dreide noen hylser som jeg sveiset oppe i fjærtårnet.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/aaa.jpg)
Fant ett sett a112 fjærbein bak som jeg skar toppene fra og sveiste så disse under,slik at lageret blir sittende fast også ved utfjæring.
Skar i stykker ekstrabeina,for så å finne ut at det sto gule koni`s inni de,aargh,de hadde nok virket milevis bedre enn de demperne som står i nå..
Koni`s til 112 skrubein er bra sjeldent om da`n btw.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/aa.jpg)
Grunnen til denne konverteringen var at gummien på venstre side hadde gnagd seg gjennom hullet sitt,slik at bilen var skjev.
Haqr stått på to do listen en stund,greit å få det gjort.
Dette er nu i boks,funker som snus !
Lite snapshot av maskinrommet etter flytting av coil,vatch og nylaget filter.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/aaaaa.jpg)
Nå er det ett par dager til fjells,så blir det løp til helgen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Heia!
Da var årets(for 666)første Corsa Italiana løp gjennomført!
En strålende dag med godt vær,hyggelige folk og endel kjøring.
666 går så det koster,men Haggis og jeg måtte bryte etter at giroverføringen hoppet av i begge løp.
Dette var den siste giroverføringen som jeg ikke byttet til uniball.
Har nå vært på min lokale uniballbutikk og hentet en!
666 fikk seg kort kasse i vinter,men den ble litt i kortesete laget
141 km i topphastighet,så de som har sett på inboardfilmene Lars la ut,kan høre at bilen går på softcut 2 steder på banen i hver runde.
Kommer noen fler bilder osv senere,men nu er det off til Moderlandet i noen dager
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/c4.jpg)
666 sammen med andre lekekamerater
Martini Gasolini
Da var årets(for 666)første Corsa Italiana løp gjennomført!
En strålende dag med godt vær,hyggelige folk og endel kjøring.
666 går så det koster,men Haggis og jeg måtte bryte etter at giroverføringen hoppet av i begge løp.
Dette var den siste giroverføringen som jeg ikke byttet til uniball.
Har nå vært på min lokale uniballbutikk og hentet en!
666 fikk seg kort kasse i vinter,men den ble litt i kortesete laget
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
141 km i topphastighet,så de som har sett på inboardfilmene Lars la ut,kan høre at bilen går på softcut 2 steder på banen i hver runde.
Kommer noen fler bilder osv senere,men nu er det off til Moderlandet i noen dager
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/c4.jpg)
666 sammen med andre lekekamerater
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Håper dette gjør susen!
Syntes hele det kasseraklet der lever i sin egen verden
Men vi strever videre...
Videre fikk 666 litt mer camber,lå på rett over 0 grader neg,nå er det 2 på høyre og neste 3 på ventre.
Hvorfor sier du?
Fordi det ble sånn såklart!
Borret opp likt på begge sider,men noe er skakt eller justert galt.
Har gravd ut noen kg innv asfaltplater med Fein saga,samt kuttet av litt her og der.
Litt småpyssel.
Om vi finner delene jeg kjøpte til å oppgradere forbremsene,skal vi prøve å sette de på til uken.
Jeg r livredd for de orginale bremsene fra 77
Martini Gasolini
Syntes hele det kasseraklet der lever i sin egen verden
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Men vi strever videre...
Videre fikk 666 litt mer camber,lå på rett over 0 grader neg,nå er det 2 på høyre og neste 3 på ventre.
Hvorfor sier du?
Fordi det ble sånn såklart!
Borret opp likt på begge sider,men noe er skakt eller justert galt.
Har gravd ut noen kg innv asfaltplater med Fein saga,samt kuttet av litt her og der.
Litt småpyssel.
Om vi finner delene jeg kjøpte til å oppgradere forbremsene,skal vi prøve å sette de på til uken.
Jeg r livredd for de orginale bremsene fra 77
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!