Posted: 18 Mar 2011 21:30
Glemt oppdateringer i det siste!
Diverse greier har ramlet inn dør.
Først ett sett bremseskiver til 666.
Jeg ble ikke kompis med de bremsene i fjor,så her må det oppdateres litt!
Gikk for noen 240 mm skiver fra Panda Selecta.
Disse har langt høyere offset enn uno og Seicento fex.
Skivene er ikke ventilerte,kom i samråd med 666 pilot Haggis at det skal funke.
Kommer til å finne ett sett Wilwood Powerlite kalippere til disse.
Dette blir ett langt lettere oppsett enn de Unogreiene jeg har på hylla.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/Selecta.jpg)
Dernest dukket det en pakke opp fra Piper.
3 stk til er på veien til gamlelandet,ett er tilovers om noen trenger.
De mest autistiske av dere at 1108 motoren var hele 7 grader ute etter skimming av topp,blokk og ny kam.
Derfor velger jeg ett slikt til 1368`n også.
Ser bra ut gjør det og!
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/piper.jpg)
Til slutt noe jeg har gledet meg til en stund.
Nye spjeldhus
Ah,det er så vakkert!
Disse hentet jeg hos Jenvey,de har samme mål som en DCOE forgasser,slik at trakter,filtre innsug osv kan brukes fra forgasserne,da har man litt mer å bla i.
40 mm dia,skulle passe for en 1368 hot street motor.
Vet ikke helt hva jeg skal finne på av luftfilter på denne motoren.
Skulle helst hatt en friskluftsboks med ett inntak ett sted på bilen.
Men er ikke så hypp på å kutte høl i sia og sette på noe,det må se "orginalt" ut.Naca duct i vinduet er cool,men ønsker noe mer subtilt,har kikket på c stolpen om man kunne finne på noe der.
Tiden vil vise.
Det jeg imidlertidig vet er at det blir j¤%la varmt i motorrommet på en 850.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/Jenvey1.jpg)
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/jenvey2.jpg)
Som dere ser,så kommer det noen kvalitetsvarer ut i fra Maranello
Så da er det vel egentlig bare kamakselen igjen.
Det er bare halvannen uke til hjemreise,ville vært fint å fått den før det..
Martini Gasolini
Diverse greier har ramlet inn dør.
Først ett sett bremseskiver til 666.
Jeg ble ikke kompis med de bremsene i fjor,så her må det oppdateres litt!
Gikk for noen 240 mm skiver fra Panda Selecta.
Disse har langt høyere offset enn uno og Seicento fex.
Skivene er ikke ventilerte,kom i samråd med 666 pilot Haggis at det skal funke.
Kommer til å finne ett sett Wilwood Powerlite kalippere til disse.
Dette blir ett langt lettere oppsett enn de Unogreiene jeg har på hylla.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/Selecta.jpg)
Dernest dukket det en pakke opp fra Piper.
3 stk til er på veien til gamlelandet,ett er tilovers om noen trenger.
De mest autistiske av dere at 1108 motoren var hele 7 grader ute etter skimming av topp,blokk og ny kam.
Derfor velger jeg ett slikt til 1368`n også.
Ser bra ut gjør det og!
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/piper.jpg)
Til slutt noe jeg har gledet meg til en stund.
Nye spjeldhus
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ah,det er så vakkert!
Disse hentet jeg hos Jenvey,de har samme mål som en DCOE forgasser,slik at trakter,filtre innsug osv kan brukes fra forgasserne,da har man litt mer å bla i.
40 mm dia,skulle passe for en 1368 hot street motor.
Vet ikke helt hva jeg skal finne på av luftfilter på denne motoren.
Skulle helst hatt en friskluftsboks med ett inntak ett sted på bilen.
Men er ikke så hypp på å kutte høl i sia og sette på noe,det må se "orginalt" ut.Naca duct i vinduet er cool,men ønsker noe mer subtilt,har kikket på c stolpen om man kunne finne på noe der.
Tiden vil vise.
Det jeg imidlertidig vet er at det blir j¤%la varmt i motorrommet på en 850.
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/Jenvey1.jpg)
![Image](http://i130.photobucket.com/albums/p254/lc-martin/jenvey2.jpg)
Som dere ser,så kommer det noen kvalitetsvarer ut i fra Maranello
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Så da er det vel egentlig bare kamakselen igjen.
Det er bare halvannen uke til hjemreise,ville vært fint å fått den før det..
Martini Gasolini