Page 22 of 59

Posted: 18 Mar 2011 21:30
by martini gasolini
Glemt oppdateringer i det siste!

Diverse greier har ramlet inn dør.
Først ett sett bremseskiver til 666.
Jeg ble ikke kompis med de bremsene i fjor,så her må det oppdateres litt!
Gikk for noen 240 mm skiver fra Panda Selecta.
Disse har langt høyere offset enn uno og Seicento fex.
Skivene er ikke ventilerte,kom i samråd med 666 pilot Haggis at det skal funke.
Kommer til å finne ett sett Wilwood Powerlite kalippere til disse.
Dette blir ett langt lettere oppsett enn de Unogreiene jeg har på hylla.

Image

Dernest dukket det en pakke opp fra Piper.
3 stk til er på veien til gamlelandet,ett er tilovers om noen trenger.
De mest autistiske av dere at 1108 motoren var hele 7 grader ute etter skimming av topp,blokk og ny kam.
Derfor velger jeg ett slikt til 1368`n også.
Ser bra ut gjør det og!

Image

Til slutt noe jeg har gledet meg til en stund.
Nye spjeldhus :D
Ah,det er så vakkert!
Disse hentet jeg hos Jenvey,de har samme mål som en DCOE forgasser,slik at trakter,filtre innsug osv kan brukes fra forgasserne,da har man litt mer å bla i.
40 mm dia,skulle passe for en 1368 hot street motor.
Vet ikke helt hva jeg skal finne på av luftfilter på denne motoren.
Skulle helst hatt en friskluftsboks med ett inntak ett sted på bilen.
Men er ikke så hypp på å kutte høl i sia og sette på noe,det må se "orginalt" ut.Naca duct i vinduet er cool,men ønsker noe mer subtilt,har kikket på c stolpen om man kunne finne på noe der.
Tiden vil vise.
Det jeg imidlertidig vet er at det blir j¤%la varmt i motorrommet på en 850.

Image

Image

Som dere ser,så kommer det noen kvalitetsvarer ut i fra Maranello :D

Så da er det vel egentlig bare kamakselen igjen.
Det er bare halvannen uke til hjemreise,ville vært fint å fått den før det..

Martini Gasolini

Posted: 18 Mar 2011 22:00
by Sir Haggis
Jeg vil ha kamdrevet som er til overs! :idea:

Posted: 19 Mar 2011 00:33
by sirkus karlsen
vakkert!!!!!!
fantastisk deilig følelse å pakke opp deler man har ventet på
litt som hjulaften egentliig, bare helt annerledes... :shock:
man får jo det man ønsker seg :mrgreen:

Posted: 19 Mar 2011 19:57
by rpm
Sir Haggis wrote:Jeg vil ha kamdrevet som er til overs! :idea:
Vrææææl! Da er vi to! :lol:

Martini: Dette er ren Fiat porr! Gleder meg til og høre big-blocken 1368!

PS) Noen som har en ekstra eksosmanifold til Cinq Sporting liggende som jeg kan få kjøpt?

Posted: 20 Mar 2011 15:59
by martini gasolini
Den er grei Haggis,det ligger på Gasolin.

Men husk små englebarn,det er forskjellig tanning på spi og mpi,så da må dere ha tak på veivhjul fra 1242 p75 og vannpumpe fra samme.
Eller ta dette fra Cat Cams i Belgia,de har med spi tanning.

Martini Gasolini

Posted: 07 Apr 2011 23:34
by martini gasolini
Heiahopp!

Vært litt stille i garasjen i det siste.
Flyttet tilbake til gamlelandet,hyggelig igrunn.
Fint borte på holmen,men man savner endel greier gitt.

I det siste har man kjøpt litt greier igjen,bla nye kalippere til 666.
Valget falt på Wilwood,ca samma oppsett som Vegar og de andre har.
Har valgt å kjøre med Panda Selecta skiver foran,240 mm i dia,men ikke ventilerte.
Har kjøpt noen slissa fra diamond.
Lettere og med høyere offset på skiva,slik at man slipper spacere for å få hjula på.

Image

Videre har det skjedd ting i løgndetektoren til Jens.
Motoren til 666 har fått kjørt seg i det siste.
På tirsdag pulveriserte vi 100 hk grensa med et run på 100,8 hk.
Ga oss den dagen,hadde igjen å prøve litt kamtiming og luftfilter.
Torsdag testet vi dette,stilte kamakselen 4 grader frem og tilbake uten hell.
Har jo hatt en liten drøm om å greie 108 hk,da dette er en dobling av effekt.
Jens kom så med et lite men ikke ubetydelig forslag.
Napp av filtersokkene.
På neste run da så vi faktisk 106 hk :D
Vi testet videre litt lengre trakter laget av støvsugerslanger.

Image

Det ble et par hk mindre,men langt høyere og jevnere momentkurve.
Blir litt mer snusing på det til tirsdag igjen.

En annen greie vi snuste på var grafen fra forrige kjøring,da svinghjulet stakk av.
Der hadde vi 85 hk ved 6000 omdreininger,nå har vi 81.
Dette skyldes at 666 nå har eksosmanifold,mens under forrige bremsing hadde vi grenrør.
Det passet desverre ikke så bra i bilen,så i hasten før siste løp i fjor ble det erstattet med orginalmanifolden som ikke buttet i ramme og motorfeste.
Så grenrør må på plass igjen,der er det nok 4 til 8 hk å tjene,men det blir i 2012 sesongen.
Har ikke tid nå.(F#¤n,hvor har jeg hørt det før?)

Skikkelige grafer kommer senere,legger ved et mobilscreenshot.

Image

Martini Fornøydolini

Bremsing

Posted: 08 Apr 2011 20:52
by Jens
Image

Guttene travelt opptatt med å lete etter hestekrefter.


Image

Etter att 100 hesters grensen var nådd så de så glade ut, og det bare fortsatte.

Posted: 09 Apr 2011 23:28
by vegar
Tøøøft. Synd du ikke brøyt den magiske 108grensa. :)

Posted: 10 Apr 2011 20:21
by martini gasolini
vegar wrote:Tøøøft. Synd du ikke brøyt den magiske 108grensa. :)
Jupp,det hadde gått lett med ett grenrør!
Men det er laangt mer enn du har i støtstangsmotoren din:)

Martini Gasolini

Posted: 10 Apr 2011 22:43
by vegar
Time will show ;)

Posted: 11 Apr 2011 21:57
by martini gasolini
I dag kom Julegaven til 666,noe forsinket,men alle jublet og knipset!
Nye glassfiberdører fra Italia,helt oki kvalitet,noe småtteri må tas.
Vekten var 3,5 kg pr dør,veide en ny,tom en jeg har på hylla.den veide 9,6.
Så det skulle bli ca 12 kg mindre det :D
Nå skal det sies at Autobianchi letter seg selv med tiden,så ett sett med rustne dører er nok noe lettere,men syntes fiber er cool.
Lettere å ta bort kg på bil enn sjåfør...
Disse kommer nok ikke på før i 12 sesongen.



Image

Martini Gasolini

Posted: 11 Apr 2011 22:29
by vegar
Coolt. Hvordan er disse laget angående vinduer? Skal de fortsatt kunne sveives?

Posted: 11 Apr 2011 22:52
by martini gasolini
Jezz,har bestillt el fønsterhissar også :)
Nope,inner og ytterdel er støpt sammen,
men av en eller Italiensk grunn er stolpen til sjåførvinduet beholdt.
Var imponert over hvor faste dørene var i toppen.

Martini Gasolini

Hvor??

Posted: 12 Apr 2011 18:43
by Forza
Hmmm hvor får man lagt lankene på disse?

Effektjakt

Posted: 13 Apr 2011 20:41
by Jens
Image

Image

Jakten på hestekreftene fortsetter.