Page 20 of 59
Posted: 26 Feb 2011 20:55
by vegar
Dette var en skikkelig fin liten byggebil for formannen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#666
Posted: 28 Feb 2011 14:25
by Sir Haggis
Nå sitter motor fast i bremsestativet igjen
Eksostemperaturuttak... litt konflikt her med kjølevannslangen. Har du en original rørstuss liggende, Mart?
Stativet var slått
noe skjevt, så det måtte shimses til for å få rett linje mot bremsen.
Aksel på plass og starter linet opp mot kransen. Mangler bare avstiving og.. strøm!
Posted: 01 Mar 2011 01:31
by martini gasolini
Toyotatutta wrote:Ny firmabil?
![Image](http://i728.photobucket.com/albums/ww286/AlfaVeloce/Spotting/_MG_1399.jpg)
Jupp!
Panda van er en fantastisk bil!
Fin tur til Roma ?
gjetter så !
Martini Gasolini
Re: #666
Posted: 01 Mar 2011 01:33
by martini gasolini
Eksostemperaturuttak... litt konflikt her med kjølevannslangen. Har du en original rørstuss liggende, Mart?
Heia Haggis !
Godt å se det er progresjon på 666!
Ligger org kjølerør i kjelleren din,eller i de eskene hos bror med rask og rusk etter forrige bremsing.
Inni Impen din kanskje?
Martini Gasolini
Posted: 01 Mar 2011 10:27
by Alfa Veloce
martini gasolini wrote:
Fin tur til Roma ?
gjetter så !
Du gjetter riktig
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Var litt uheldig og måtte vente 11 timer på flyet hjem, teknisk feil så de sendte et nytt fly... Men kom iallefall hel hjem igjen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Posted: 01 Mar 2011 12:09
by Spit73
Den derre kassevognen litt lenger oppe, er det en Vanda?
Posted: 03 Mar 2011 00:57
by martini gasolini
Da har man griset litt på kontoret igjen !
1368 blokka er nå ferdig satt sammen.
Med orginalt Fiat/Lancia/Alfa bunnsumpsilikon ble bunnen lukket i går.
Litt snekring i badekaret,vips en ny økologisk motorstand.
Videre fikk jeg timet motoren på gamlemåten ved hjelp av stempelstopp og gradskive.
Ved å legge ett 5 mm bor som passer inn i veivremhjulet og merking i dekselet er denne på plass.
Har ikke remhjulet til il generatore her,så det må skrues av når ting skal times,litt teit,men kun en 2 minutters jobb.
Om bare kamakselen kunne komme nå...
Noen kjekke tall
Rådelager 20 nm+40 grader
Veivlager 20 nm + 90 grader
Veiv senterbolt 20 nm +90 grader
Topp bolt 30 nm+90+90grader
Noen bilder av surrballet
Martini Gasolini
#666
Posted: 04 Mar 2011 21:11
by Jens
Sir Haggis i full sving med å koble inn motoren til #666 i Bremsebenken.
Posted: 05 Mar 2011 22:40
by martini gasolini
Ser riktig så fornøyd ut mr Haggis,
Nærmer det seg oppstart av il monstro?
Martini Gasolini
Posted: 05 Mar 2011 22:46
by vegar
Dette ser bra ut
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Gleder meg til å høre resultatet, og å få montert opp min på samme måte
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Posted: 06 Mar 2011 20:49
by garage15
Keep up good work!
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Posted: 06 Mar 2011 21:59
by Spit73
Noen og enhver burde la seg inspirere her.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Posted: 10 Mar 2011 00:26
by martini gasolini
Går litt trått her nå,venter på kamaksel.
Fant ett bilde av buken på 1368.
Som jeg gleder meg til å sette denne inn i il 850 modificato editizione
Martini Gasolini
Posted: 10 Mar 2011 14:17
by vegar
Hva har du gjort med alubitene for å få de skinnenede fine??
Posted: 10 Mar 2011 23:55
by martini gasolini
vegar wrote:Hva har du gjort med alubitene for å få de skinnenede fine??
Her har jeg juksa litt!
Etter å ha kokt aludelene i bakepulver,sitron,salt og eddik,ga jeg opp og lakkerte de med en magisk alumaling.
Får vekk korrosjon med bakepulver,men det blir skjoldete desverre.
Martini Juksolini