Da har jeg endelig kommet i mål med girkassa til 666.
Det er nå en salig blanding av Panda 4 trinn og 112 4 trinnsdeler inni i den.
Har ikke satt den sammen enda,det får vi ta i april når jeg kommer hjem for godt.
-
Så oppskriften er som følger:
PandaFire skjold og girkassehus,Panda org diff med lavere utveksling fra 112 rallycrosskassa.
Videre er resten av innmaten fra 112 boksen flyttet over,untatt skiftegafflene som er Panda.
Det er ett knøttelite "problem",det er akselen som reversgiret glir på,det er mindre på a112 enn Panda.
Men dette er i en halvtime i dreiebenk klassen.
Utveksling blir som følger
1 gir 13-38=2,92
2 gir 19-36=1,89
3 gir 23-31=1,34
4 gir 25-28=1,12
Revers 13-47(mellomdrev 26)3,61
Sluttveksling 4,69
Håper dette blir bra,endel høyere førstegir og noe lavere 4 gir,samt ca 20 prosent lavere sluttveksling.
Det betyr 168 km/t ved 8000 rpm,det virker mer ideelt en fjorårets
208 km/t ved 8000 rpm.
666 får ingen sperre desverre,iallefall ikke i 2011.
Håper ingen jukser og kopierer oss,vi har ikke prøvet om dette funker som det skal
Om denne utvekslingen blir for lav,får vi sette på 185/60-13.
Da får vi litt over 10% høyere toppfart.
Kan hjelpe om den nye langstrekka på Rudskogen blir som på utkastet til den nye banen.
Martini Girkassolini