Martini Gasolini garasje

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#211 Post by martini gasolini » 14 Oct 2010 22:37

Juhuu!

Da kom mitt svinghjul tilbake fra kopiering hos TTV racing!
Nyydelig arbeid!
Dette stålsvinghjulet veier 2,9 kg,det orginale 1368 dual mass svinghjulet veier 6,2 kg.
Dette kommer ferdig balansert og klart til montering.
Så da gjenstår det bare å få balansert veiva,så kan motoren settes sammen igjen.
Vi vil nemlig ikke ha flere svinghjulseksplosjoner!
Dette har 200 mm clutch,så jeg bruker da en Fiat trykkplate og en Folkevogn bubble disc,så skal det gå fint å kople Fiat motor på Folkevogn girboks.

Image

Image

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

StianØverland
Reservognchauffeur
Posts: 251
Joined: 15 Jan 2010 16:41
Location: Porsgrunn

#212 Post by StianØverland » 14 Oct 2010 22:47

strålende arbeid :) har du tilgang på mye maskiner ? skulle gjerne har dreiet opp navhullet på 4 felger :) send pm hvis du/noen vil ha en liten jobb =)
Vauxhall er tingen!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#213 Post by martini gasolini » 20 Oct 2010 18:39

StianØverland wrote:strålende arbeid :) har du tilgang på mye maskiner ? skulle gjerne har dreiet opp navhullet på 4 felger :) send pm hvis du/noen vil ha en liten jobb =)
Hei Stian !

Har igrunn tilgang på maskiner,men nå er det så at jeg bor i England,jeg går på formanns skole her borte :D
Det er nok losjere som kan hjelpe deg med dette !

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#214 Post by martini gasolini » 20 Oct 2010 19:00

Ny fin pakke rullet inn her i dag!

Innsug til 1368 motoren som skal inn i min kjære 850.
Dette kommer fra Gozzoli i Italia,passer til Punto 75 1242 og Grande Punto 1368 8v for montering av DCOE forgassere eller i mitt tilfelle spjeldhus.

Innsuget må nå matches med den portede toppen.
Passer ikke hundre,noe jeg heller ikke regnet med.
Skal kjøre med 40 mm spjeld hus fra KMS eller Jenvey.
Brikke etter brikke faller på plass!
Målet er å få bygget ferdig motoren her borte før jeg flytter hjem i april.

Image

Image

Martini Gozzolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#215 Post by Sir Haggis » 20 Oct 2010 19:51

Det i reserbilen er myyye flottere :) Finnes det for 1108-toppen også, eller må man modde en sånn en du har der?

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#216 Post by martini gasolini » 20 Oct 2010 23:27

Finnes til 1108 også!
Gratulerer med din første Fiat btw!

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
Arturo Benedetto
Surmaget åndssnobb
Posts: 130
Joined: 21 Mar 2009 09:48
Location: London

#217 Post by Arturo Benedetto » 21 Oct 2010 00:50

Jeg så lav Granada med RS-lisser i aften, var og bresket seg ned Brick Lane, trendy type med skotøy ikke ulikt formannens bak spakene.
Jeg bare nevner det. Jeg liker selvsagt ikke Fårrd.

Gratulerer/lykke til med 126, maken til liten skaranglekasse skal man lete lenge etter! wicked!
The bigger the screen the poorer the diet

vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#218 Post by vegar » 21 Oct 2010 09:01

Aiaiai. Her ramler det inn masse fine biter :D


OT: Haggis, har du hentet godbilen??

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#219 Post by Sir Haggis » 21 Oct 2010 09:12

Hentes i dag! Gleder seg! Veier 700-ish kg. Og det er lettere enn 90-talls mini :S

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#220 Post by martini gasolini » 23 Oct 2010 19:46

Fått gjort litt på toppen i dag igjen.
Slipet til ventilene på gamlemåten med smukk og pasta.
Satt alt sammen igjen med nye ventiltetninger.
5 mm ventilstammer og bittesmå ventilklips var en liten tålmodighetsprøve :D

Image

Rent og pent,slipet og klart til montering.

Image

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

StianØverland
Reservognchauffeur
Posts: 251
Joined: 15 Jan 2010 16:41
Location: Porsgrunn

#221 Post by StianØverland » 23 Oct 2010 20:46

ja, er det ikke mye koseligere å montere sammen en skinnende ren motor!

flott arbeid!
Vauxhall er tingen!

User avatar
EcurieEcosse
Reservognchauffeur
Posts: 213
Joined: 24 Mar 2009 22:33
Location: Skien
Contact:

#222 Post by EcurieEcosse » 31 Oct 2010 20:55

God aften ærede chairman :-)

Kan en perifer bruker av deres ypperlige forum få lov til å komme med et forslag hva gjelder passende framdriftskilde i den lille 126?

BMW MC-twin har tydeligvis vært vurdert, men hva med en K75? Det er en tresylindret vannkjølt rekkemotor og dermed realtivt kort, laget i aluminium og dermed realtivt lett, forholdsvis moderne og ganske driftssikker. Og så har den omlag 75 HK, og jeg skulle mene at den avhengig av alder kan fås med enten forgassere og elektronisk tenning eller full elektronisk motorstyring.

Image
Add lightness

Marcos 2 litre V4 (1969)
Lotus Esprit (prosjekt) (1979)
Moto Guzzi Le Mans 1000 (1985)
Chevy Blazer S-10 (1983)

L(ots)
O(f)
T(orque)
U(sually)
S(ideways)

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#223 Post by martini gasolini » 04 Nov 2010 00:46

Nu er Seicentoen godkjent for nok et år på Engelske veier!
Har hatt bilen ca ett år nå,rullet rundt 50 000 med den herover så og si uten problemer.
En tur bak på flak har det blitt,da var det il generatore som ga opp.
Kun ei skiltlyspære var det å pirke ved på kontrollen :D
Herover er det MOT (eu/pkk kontroll) hvert år.
Min var nå godt over tiden,men det kjekke med det er at det er ett år fra den dagen den er vist til neste gang.

Image

Nypolert og deilig !

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#224 Post by martini gasolini » 04 Nov 2010 00:51

[quote="EcurieEcosse"]God aften ærede chairman :-)

Kan en perifer bruker av deres ypperlige forum få lov til å komme med et forslag hva gjelder passende framdriftskilde i den lille 126?

BMW MC-twin har tydeligvis vært vurdert, men hva med en K75? Det er en tresylindret vannkjølt rekkemotor og dermed realtivt kort, laget i aluminium og dermed realtivt lett, forholdsvis moderne og ganske driftssikker. Og så har den omlag 75 HK, og jeg skulle mene at den avhengig av alder kan fås med enten forgassere og elektronisk tenning eller full elektronisk motorstyring.

Hm,denne visste jeg rett og slett ikke om!
Ser da fin ut!
Nu har jeg kjøpt og landet på Chevrolet :shock: ,men om det blir for lite oomph i den er det der et fint alternativ.
Smart har og vært oppe til vurdering,men den har girkasseskjoldet støpt inn i blokka,slik at det vil bli vanskelig med org svinghjul og den fantastiske wirestarteren!
Aygo,c1,107 motoren er og snasen,men den har jeg ikke funnet noen mål på.

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Dars
Syltapp
Posts: 61
Joined: 15 Oct 2005 08:01
Location: Porsgrunn
Contact:

#225 Post by Dars » 04 Nov 2010 07:51

Denne motoren finnes også i en fire sylyndret version med 8 eller 16ventiler.

Post Reply