Martini Gasolini garasje

Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer

Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini

Message
Author
vegar
Asfaltjunkie
Posts: 732
Joined: 02 Dec 2007 16:47

#166 Post by vegar » 31 Aug 2010 22:30

Dette visste du vel fra før?? jeg fikk jo den samme prisen for en stund tilbake....

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#167 Post by martini gasolini » 31 Aug 2010 22:35

Næh,sjekka Bacchi til 14 lapper med Colotti tok kaka :D

Jupps Haggis,her må det forskes!
Vegar du som er i Corsastyret,det er vel lov å putte innmat fra andre biler inni girboksen?
Det er vel bare huset som må være org?
Håper jeg pirker i noe her :)

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Bartis
Syltapp
Posts: 75
Joined: 17 Apr 2010 17:11
Location: Åndalsnes

#168 Post by Bartis » 15 Sep 2010 17:43

[quote="martini gasolini"]Jammen kom sjonkel ebay med tunge saker i dag!
IRS drivaksler til WV kassa som skal bak i 850`n.
Disse har visst like drivknuter i begge ender,smart!
Huskelapp til meg selv,lengde sammentrukket-390 mm
Utstrekt 420 mm.
Disse ble som vanlig demontert på kjøkkenet og vasket i badekaret :D
Belgene var hele og ingen slakk i ledda.
Sjekket priser på gummibelger og clips,det er nesten helt gratis!
Heldige WV folket må jeg si!


Image

Er det noe sånt du skal ha fore deg med de drivakslingene
Image

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#169 Post by Sir Haggis » 19 Sep 2010 21:40

Selv om ikke innehaver av denne garasjen tør å si det, så har det skjedd en hel del med vedkommendes raserbil i det siste.

Her er noen bilder for å holde spiriten vedlike 2 uker til :)

Spacer til eksos;
Image
Image
Image

Monteringsring til fuelpumpe;
Image
Image
Image

Mannen med det røde skjerfet har laget tank;
Image

Verksmester har sørget for tak over herligheten;
Image


Ellers kom vel ordentlige fjærbein fremme på plass, breibandslambada ( :) ) og bensinrør frem. Eller hur?


Nå må det gå... :)

User avatar
Arturo Benedetto
Surmaget åndssnobb
Posts: 130
Joined: 21 Mar 2009 09:48
Location: London

#170 Post by Arturo Benedetto » 19 Sep 2010 22:17

Sir Haggis wrote:Selv om ikke innehaver av denne garasjen tør å si det, så har det skjedd en hel del med vedkommendes raserbil i det siste.

Her er noen bilder for å holde spiriten vedlike 2 uker til :)

Spacer til eksos;
Image

105.88 ?
Får jeg kontrollmåle den?
En pinnevin på Lundetangen sier desimalene bare var tull :wink:
The bigger the screen the poorer the diet

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#171 Post by Sir Haggis » 19 Sep 2010 22:19

Hehe - takk for at du plukket spøken! :)

User avatar
Arturo Benedetto
Surmaget åndssnobb
Posts: 130
Joined: 21 Mar 2009 09:48
Location: London

#172 Post by Arturo Benedetto » 19 Sep 2010 22:25

Sir Haggis wrote:Hehe - takk for at du plukket spøken! :)

du vet, jeg eier ikke humor.
The bigger the screen the poorer the diet

rpm
Syltapp
Posts: 78
Joined: 28 Nov 2008 11:30
Location: Hovedstadens beste strøk

#173 Post by rpm » 21 Sep 2010 21:14

Sir Haggis wrote: Spacer til eksos;
Image
Aiii! Snasent, Haggis! Er dette noe du har på fil og kan spytte ut (etter den 02. Okt seff) til meg? Planlegger en større maskinist i Pandalini og trenger en slik snasen spacer til dette. Stå på med byggingen, jeg heier på dere!
I'd rather push my Italian cars than drive a German or a Japanese car.

Christian
Asfaltjunkie
Posts: 914
Joined: 13 Oct 2005 16:18
Location: skien DROP CARS NOT BOMBS.
Contact:

#174 Post by Christian » 21 Sep 2010 21:54

ville vel ikke satset på akkurat den der hvis du har samme grenrør som disse gutta. det beste vi kunne gjøre med den der er vel å montere mørke glass og ørebøyler for å lage sportsbriller:-)

flott utført men til en helt annen bil :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
ok. det var en smiley for mye, sorry lars....
Citroen dyane 68
Citroen 2cv 64
fiat 124 spider 70
Fiat 600 58
land rover 63
matra bagheera
honda scoopy
citroen mehari 68
Folkevogn beach buggy 68
vespa 50/102
Jawa cezeta
jawa moped
Suzuki gs425/650
mgb gt 1970
think city mk1
ALT KAN SENKES

http://i5.photobucket.com/albums/y155/L ... in-Mod.gif

User avatar
Sir Haggis
Lagonda fixed again!
Posts: 2571
Joined: 14 Dec 2005 23:31
Location: Kongerød

#175 Post by Sir Haggis » 21 Sep 2010 22:28

Ja, tenk - her fikk man pakning til manifold og frese etter og vips...

Image

:)

Ny er tegnet og kjøres så snart maskinen er ledig.


rpm; Null stress! Du kan evt. få den vi ikke trenger om den passer.

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#176 Post by martini gasolini » 22 Sep 2010 00:06

Godt å se det er progresjon i Garasjen min!
Kommer hjem om ei drøy uke,da skal vi ut å teste ræserbil!

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#177 Post by martini gasolini » 22 Sep 2010 00:25

Er det noe sånt du skal ha fore deg med de drivakslingene
Image[/quote]

Jepp Bartis!

Jeg tenker på noe av det samme,men er som vanlig hakket lurere enn de andre :D

Oki,har desverre ikke funnet opp kruttet her,dette har blitt gjort før på 126,600 og 850.
Du skjønner,ved å bruke nav fra Fiat panda (del a7 på bilde under)
så kan dette skrues på 850 triangelarmen med litt modding av bærearmen.
Da kan jeg bruke 127,A112,128,Panda ytre drivknuter ute og boble inne.
Lett som en plett!
Så da er det å få laget seg en drivaksel...
Har du og noen motorkonverteringsplaner med din?

Image

Martini Gasolini[/url]
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

Bartis
Syltapp
Posts: 75
Joined: 17 Apr 2010 17:11
Location: Åndalsnes

#178 Post by Bartis » 22 Sep 2010 14:22

Hei igjen Martini
Har ikke tenkt på noe motorkonvertering på sportcoupen min enda.
Men det kan hende att det kan dukke opp en annen 850 til riktig pris.
Da er det opp til regjeringa om det kan kjøpes.
Er det noen som har noen formeninger om disse

http://motomax.pl/eng/fiat126/instr_126 ... 6_eng.html

Men det er alltid et spørsmål om et ønske med større motor i SC
men har også et lite ønske om å ha den så original som mulig

martini gasolini
Formann
Posts: 2500
Joined: 12 Oct 2005 22:37
Location: Posh grunn
Contact:

#179 Post by martini gasolini » 22 Sep 2010 17:58

Er det noen som har noen formeninger om disse

http://motomax.pl/eng/fiat126/instr_126 ... 6_eng.html


Har slike på 126`n min,fungerer som snus :D

Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !

Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995


Forza Italia!!!

User avatar
Willy
Reservognchauffeur
Posts: 284
Joined: 07 Aug 2006 15:13
Location: Solkysten

#180 Post by Willy » 22 Sep 2010 19:00

Jeg bruker også de nå :D funker veldig greit.
Fiat 500L 70
Fiat 500 tråsykkel
Tolvsju 74

Post Reply