Her kan alle Sportsbillosjens _medlemmer_ legge inn sine egne bilder og sine egne garasjereportasjer
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1231
Post
by Jens » 27 Jun 2015 17:57
Vinduspusser, lykter og taue kroker på plass.
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1232
Post
by Jens » 11 Jul 2015 17:14
Har bygd om bur festene etter de nye reglene og kladdet på litt maling.
Montert håndbrekk og propventil.
Stuss for slangen til luftfilteret med netting.
Og så litt netting på det andre luftinntaket.
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1233
Post
by Jens » 15 Jul 2015 20:50
Tanken ferdig med alle tilkoblinger, lokk, skum og fastmontert.
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1234
Post
by Jens » 19 Jul 2015 19:37
Har bestemt meg for å prøve å bruke den originale pedalboksen. Så jeg har kjøpt nye hovedsylindere til
brems og clutch.
Har laget festeplate for bremsevæske beholderne. Må fikse litt på pedalene og lage stag til dem også.
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1235
Post
by Jens » 26 Jul 2015 16:00
Stagene ferdige.
Og montert på pedalboksen.
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1236
Post
by Jens » 07 Aug 2015 22:08
Jeg skall heller bruke den originale 16v Abarth toppen. Så da må jeg finne på en grei måte å drive oljepumpen fra det venstre drevet her (Eksoskammen).
Medbringer laget av en kraftpipe.
Medbringeren montert på oljepumpen.
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1237
Post
by Jens » 09 Aug 2015 19:05
Nytt lokk til enden av kamakselhuset påbegynt.
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1238
Post
by Jens » 11 Aug 2015 17:55
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1239
Post
by Jens » 12 Aug 2015 18:19
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1240
Post
by Jens » 21 Aug 2015 19:45
Fikk den nye turboen i går.
-
Abarthnorway
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01
#1241
Post
by Abarthnorway » 28 Aug 2015 00:18
Heia Jens:-)
Du er rett ut sagt ekkelt og uforskammet nøyaktig og flink.
Regelrett litt irriterende!!
Som hobbymekaniker får man jo angst av tråden din......denne bilen blir umulig å klå - det er jeg temmelig sikker på
Stå på!!!!
Fiat Ritmo Abarth 1987 - Corsa
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1242
Post
by Jens » 30 Aug 2015 18:33
Takk for de ordene Remi.
Men jeg tror nok det kommer mange heftige biler i klasse 1 til neste år som kan gå riktig fort.
Jeg tror i alle fall jeg får det riktig morsomt med den lille motoren min.
Men nå må jeg endre litt på planene igjen. Det viser seg att den nye turboen tar så mye mer
plass enn den andre att jeg må rette opp motoren litt igjen. Det ser ut som jeg må nøye meg
med 20 til 25 grader helling forover i stedet for 40 grader som jeg hadde planer om.
-
Abarthnorway
- Lusker
- Posts: 194
- Joined: 17 Oct 2011 09:01
#1243
Post
by Abarthnorway » 30 Aug 2015 22:46
Jens wrote:Det viser seg att den nye turboen tar så mye mer
plass enn den andre att jeg må rette opp motoren litt igjen. Det ser ut som jeg må nøye meg
med 20 til 25 grader helling forover i stedet for 40 grader som jeg hadde planer om.
Kan hende jeg ikke har fulgt med tilstrekkelig i byggetråden.....men kan du ikke flytte turboen istedet??
Fiat Ritmo Abarth 1987 - Corsa
Mercedes 230 SL Pagode - 65
Fiat 128 Panorama - 79
Alfa 159 SW - 2011
Fiat 130 TC - 84
Fiat 125 TC - 82
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1244
Post
by Jens » 01 Sep 2015 16:48
Abarthnorway wrote:Jens wrote:Det viser seg att den nye turboen tar så mye mer
plass enn den andre att jeg må rette opp motoren litt igjen. Det ser ut som jeg må nøye meg
med 20 til 25 grader helling forover i stedet for 40 grader som jeg hadde planer om.
Kan hende jeg ikke har fulgt med tilstrekkelig i byggetråden.....men kan du ikke flytte turboen istedet??
Det er ikke så enkelt å flytte turboen. Ikke så viktig for meg med maks effekt, men god kjørbarhet.
Og da er det viktig å ha så kort veg som mulig fra eksosventil til turbin. Så da må turboen sitte rett utenfor
eksoskanalene.
-
Jens
-
- Posts: 1148
- Joined: 24 Jul 2006 12:57
- Location: Porsgrunn
-
Contact:
#1245
Post
by Jens » 05 Sep 2015 18:19
Jens wrote:
Forberedelser for å bygge eksos manifold.
Nå har jeg endelig fått tak i alle delene så jeg kan gjøre ett nytt forsøk på å lage eksosmanifold.
Men nå med en annen topp og en annen turbo.