Sir Haggis' britiske oase
Moderators: Christian, stian 1500, martini gasolini
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
Det her ser bra ut Lars. Gleder meg til å bli frakjørt av Den Gule Fare
Dolce far niente
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
Ja, det må da gå i år!?
Coilpakka er koblet hvertfall...
Hvor catchtanken ender opp gjenstår (også) å se. Flere problemstillinger å gnage på
Coilpakka er koblet hvertfall...
Hvor catchtanken ender opp gjenstår (også) å se. Flere problemstillinger å gnage på
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
Bremser skal ikke køddes med - nye slanger agitt
- sirkus karlsen
- Forumnerd
- Posts: 1824
- Joined: 20 Sep 2007 22:43
- Location: siljan
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
Du er virkelig i støtet om dagen Lars. Dette blir det ræserbil av. Hvor kommer disse supermegabreakdiscsa' fra?
600
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
124 sport
127 solgt, savner
FIAT SELVFØLGELIG
SIRKUS KARLSEN!!!!!
ditt favorittsirkus....
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
De kommer fra mtec i UK, tror jeg det var. Har nok til 124 og
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
Catchtankplassering; tenker jeg gjør som i denne lure Minien. Om det er lov da?
"Få dritten ut av motorrommet" er god filosofi.
"Få dritten ut av motorrommet" er god filosofi.
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
Det er lov, men husk at man skal kunne sjekke nivået i catchtanken
Dolce far niente
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
Hm... nivårøret ut blinklyshullet i skjermen er fristende. Evt en slisse
Oh well... hentet 21 meter PFSP til fres i dag. Kosejobb [emoji14]
Oh well... hentet 21 meter PFSP til fres i dag. Kosejobb [emoji14]
-
- Formann
- Posts: 2500
- Joined: 12 Oct 2005 22:37
- Location: Posh grunn
- Contact:
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
[quote="Sir Haggis"]Hm... nivårøret ut blinklyshullet i skjermen er fristende. Evt en slisse
Oh well... hentet 21 meter PFSP til fres i dag. Kosejobb [emoji14]
BraBra!
Måtte du gå langt for å finne den;)
Martini Gasolini
Oh well... hentet 21 meter PFSP til fres i dag. Kosejobb [emoji14]
BraBra!
Måtte du gå langt for å finne den;)
Martini Gasolini
Everybody needs a Yugo !
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
Fiat 850 1973
Fiat 126 1975
Fiat Panda 1986
Fiat Panda 2004
Ferrari 308 gt4 Dino 1975
Fiat Panda Corsa Italiana 1986-2001
Fiat Multipla 1961
Lancia Delta Integrale 1991 8v
Fiat Cinquecento Sporting racer 1995
Forza Italia!!!
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
Hehe, jeg svingte innom Elektroskandia etter ærbe'
Nå er den klamret fast nesten bort til fordelingen (5 klammere short).
Ser det skal bli godt å få bort taket der etterhvert, og alt grums som henger og slenger rundt forbi.
Svært nær oppstart hvertfall!
Nå er den klamret fast nesten bort til fordelingen (5 klammere short).
Ser det skal bli godt å få bort taket der etterhvert, og alt grums som henger og slenger rundt forbi.
Svært nær oppstart hvertfall!
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
Flink du, Lars. Når er det motorsagmassakre på taket? Tare på dugnad vi, vøttdø.
Har du full kontroll så kjører du for sakte.
- Sir Haggis
- Lagonda fixed again!
- Posts: 2571
- Joined: 14 Dec 2005 23:31
- Location: Kongerød
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
Hodebry!
Har TN-C-S fordeling. Trafoen har YN på primærsiden og ∆ ut formodentlig ...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... no.svg.png
Jeg forstår det som at jordleder (PE) er likestilt med N-leder. Kan jeg da bare koble jordleder på både jordterminal og N-terminal på trafoen? Vips så har man 230 volt og kan frese bremsekraftforsterkereliminator (for å holde posten noenlunde bilrelatert)?
Har kabel med kun L1 L2 L3 og PE ut til maskintrafoen.
Stian?
Har TN-C-S fordeling. Trafoen har YN på primærsiden og ∆ ut formodentlig ...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... no.svg.png
Jeg forstår det som at jordleder (PE) er likestilt med N-leder. Kan jeg da bare koble jordleder på både jordterminal og N-terminal på trafoen? Vips så har man 230 volt og kan frese bremsekraftforsterkereliminator (for å holde posten noenlunde bilrelatert)?
Har kabel med kun L1 L2 L3 og PE ut til maskintrafoen.
Stian?
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
N & PE er samme potensiale.Sir Haggis wrote:Hodebry!
Har TN-C-S fordeling. Trafoen har YN på primærsiden og ∆ ut formodentlig ...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... no.svg.png
Jeg forstår det som at jordleder (PE) er likestilt med N-leder. Kan jeg da bare koble jordleder på både jordterminal og N-terminal på trafoen? Vips så har man 230 volt og kan frese bremsekraftforsterkereliminator (for å holde posten noenlunde bilrelatert)?
Har kabel med kun L1 L2 L3 og PE ut til maskintrafoen.
Stian?
Hvis det er på primærsiden (400V) at d har 3-leder + jord. Skal en egentlig ikke koble PE & N sammen igjen. Da du oppretter ett nytt punkt.
Er det på sekundærsiden, hadde jeg bare koblet L1-L2-L3 og PE.
Ref: http://www.noratel.com/fileadmin/conten ... e_2012.pdf
Svar nok på spørsmålet?
Thomas
- Stian Slåtta
- Asfaltjunkie
- Posts: 544
- Joined: 15 Jan 2010 19:31
- Location: Porsgrunn
Re: Larserns Mekk og Dekaltuning
Blir det oppstart i påsken da eller? Kom på at egentlig bør du sette en PEN klemme i trafo og dele derfra til N og jord..
Fiat 124 AC
Fiat 600
Fiat 128
There is nothing like driving a slow car fast
Fiat 600
Fiat 128
There is nothing like driving a slow car fast